Grāmatvedības pakalpojumi Jūsu biznesam ar 100% garantētu rezultātu.

Zvaniet tūlīt un saņemiet bezmaksas konsultāciju.

(Pirmdiena - Piektdiena 9:00-20:00; Sestdiena 10:00-16:00

pieprasīt zvanu

Apdrošināšanas polise

Atskaišu nodošana VID

Akcija

Par kases aparātu un kases sistēmu lietošanu līdz 2016.gada 31.decembrim

Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk – VID) sniedz skaidrojumu  par kases aparātu un kases sistēmu lietošanu laika periodā no 2016.gada 1.janvāra līdz 31.decembrim, kā arī par normatīvo regulējumu kases aparātu un kases sistēmu tehniskajām prasībām

Tā kā attiecībā uz kases aparātu un kases sistēmu tehniskajām prasībām un lietošanas kārtību vienlaikus ir piemērojami divi normatīvajos aktos noteiktie regulējumi, Valsts ieņēmumu dienests sniedz skaidrojumu par kases aparātu un kases sistēmu lietošanu laika periodā no 2016.gada 1.janvāra līdz 2016.gada 31.decembrim.

Normatīvais regulējums kases aparātu un kases sistēmu lietošanai

Normatīvo aktu piemērošana
Ministru kabineta 2007.gada 2.maija noteikumi Nr.282 “Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtība”
(turpmāk – Ministru kabineta
2007.gada 2.maija noteikumi Nr.282)
Ministru kabineta 2014.gada 11.februāra noteikumi Nr.96 “Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtība”
(turpmāk – Ministru kabineta
2014.gada 11.februāra noteikumi Nr.96)1
Spēkā līdz 2015.gada 31.decembrim Spēkā no 2016.gada 1.janvāra
141.6punkts atļauj piemērot
Ministru kabineta
2007.gada 2.maija noteikumus Nr.282
Piemēro:
līdz 2016.gada 31.decembrim – vecajām tehniskajām prasībām2 atbilstošu kases aparātu un kases sistēmu reģistrēšanai un lietošanai ar 2016.gada 1.janvāri – jaunajām tehniskajām prasībām3 atbilstošu kases aparātu, hibrīda kases aparātu un kases sistēmu reģistrēšanai un lietošanai
no 2017.gada 1.janvāra līdz 2018.gada 31.decembrim –padziļinātās sadarbības programmas dalībnieku reģistrā iekļautajiem nodokļu maksātājiem vecajām tehniskajām prasībām atbilstošu kases aparātu un kases sistēmu lietošanai  
Svarīgi!
  • Ar 2017.gada 1.janvāri – obligāta jaunajām tehniskajām prasībām atbilstošu kases aparātu, hibrīda kases aparātu un kases sistēmu lietošana.
  • Ar 2019.gada 1.janvāri – padziļinātās sadarbības programmas dalībnieku reģistrā iekļautajiem nodokļu maksātājiem obligāta jaunajām tehniskajām prasībām atbilstošu kases aparātu, hibrīda kases aparātu un kases sistēmu lietošana.

1   pēdējie grozījumi veikti ar Ministru kabineta 2015.gada 15.decembra noteikumiem Nr.744 “Grozījumi Ministru kabineta 2014.gada 11.februāra noteikumos Nr.96 “Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtība””, kas stājās spēkā 2015.gada 30.decembrī

2 tehniskās prasības, kas noteiktas Ministru kabineta 2007.gada 20.februāra noteikumos Nr.133 “Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām”

3   tehniskās prasības, kas noteiktas Ministru kabineta 2014.gada 11.februāra noteikumos Nr.95 “Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām”

Par rakstiska līguma slēgšanu

Vēršam uzmanību, ka, atbilstoši Ministru kabineta 2007.gada 2.maija noteikumu Nr.282 normām reģistrējot un lietojot vecajām tehniskajām prasībām atbilstošus kases aparātus un kases sistēmas, nodokļu maksātājam nav noteikts obligāts pienākums noslēgt rakstisku līgumu ar apkalpojošo dienestu par kases aparāta vai kases sistēmas apkalpošanu.

Tādējādi nodokļu maksātājiem līdz 2016.gada 31.decembrim (padziļinātās sadarbības programmas dalībnieku reģistrā iekļautajam nodokļu maksātājam – līdz 2018.gada 31.decembrim), lietojot vecajām tehniskajām prasībām atbilstošus kases aparātus vai kases sistēmas, līguma noslēgšana ar apkalpojošo dienestu nav obligāta, taču nav arī aizliegts to darīt.

Par kases aparāta žurnāla aizpildīšanu

Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2014.gada 11.februāra noteikumu Nr.96 normām nodokļu maksātājs ir atbrīvots no kases aparāta žurnāla aizpildīšanas, izņemot atsevišķus gadījumus. Proti, kases aparāta žurnāla obligāta lietošana ir noteikta tikai kases aparāta ar papīra kontrollenti, specializētās ierīces vai iekārtas lietošanas gadījumā vai arī gadījumā, ja nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīci vai iekārtu lieto ārvalstu valūtas pirkšanas un pārdošanas darījumu reģistrēšanai.

Tādējādi lūdzam ņemt vērā, ka tiem nodokļu maksātājiem, kuri lieto vecajām tehniskajām prasībām atbilstošus kases aparātus un kases sistēmas un piemēro Ministru kabineta 2007.gada 2.maija noteikumu Nr.282 prasības, līdz 2016.gada 31.decembrim jāturpina aizpildīt kases aparāta žurnālu par katru kases aparātu un kases sistēmu. Ja vecajām tehniskajām prasībām atbilstošu kases aparātu un kases sistēmu turpina lietot padziļinātās sadarbības programmas dalībnieku reģistrā iekļauts nodokļu maksātājs, kases aparāta žurnālu turpina pildīt līdz 2018.gada 31.decembrim.

Taču norādām, ka turpināt brīvprātīgi aizpildīt kases aparāta žurnālu var arī tie nodokļu maksātāji, kuri lieto tādas nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces vai iekārtas, kuru lietošanas gadījumā ir atbrīvojums no kases aparāta žurnāla aizpildīšanas.

Normatīvais regulējums kases aparātu un kases sistēmu tehniskajām prasībām


Normatīvo aktu piemērošana

Ministru kabineta 2007.gada 20.februāra noteikumi Nr.133 “Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām” (turpmāk – Ministru kabineta 2007.gada 20.februāra noteikumi Nr.133)

Ministru kabineta 2014.gada 11.februāra noteikumi Nr.95 “Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām”4
Spēkā līdz
2014.gada 8.aprīlim

Spēkā no 2014.gada 9.aprīļa

74. un 74.1punkts atļauj reģistrēt un lietot
Ministru kabineta
2007.gada 20.februāra noteikumiem Nr.133
atbilstošus kases aparātus un kases sistēmas

4 pēdējie grozījumi veikti ar Ministru kabineta 2015.gada 15.decembra noteikumiem Nr.743 “Grozījumi Ministru kabineta 2014.gada 11.februāra noteikumos Nr.95 “Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām””, kas stājās spēkā 2015.gada 30.decembrī


Iesakām izlasīt

Minimālā mēneša darba alga 2016.gadā būs 370 eiro

No 2016.gada 1.janvāra minimālā mēneša darba alga normāla darba laika ietvaros būs 370 eiro, informē Labklājības ministrija (LM).

Par kases aparātu un kases sistēmu lietošanu līdz 2016.gada 31.decembrim
Par kases aparātu un kases sistēmu lietošanu līdz 2016.gada 31.decembrim

Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk – VID) sniedz skaidrojumu  par kases aparātu un kases sistēmu lietošanu laika periodā no 2016.gada 1.janvāra līdz 31.decembrim, kā arī par normatīvo regulējumu kases aparātu un kases sistēmu tehniskajām prasībām

No 2016. gada komersantiem būs jādeklarē iedzīvotāju veiktie līzinga un/vai kredīta un ar to saistīto procentu maksājumi
No 2016. gada komersantiem būs jādeklarē iedzīvotāju veiktie līzinga un/vai kredīta un ar to saistīto procentu maksājumi

Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk – VID) vērš uzmanību, ka tiem nodokļu maksātājiem, kuri sniedz līzinga un kreditēšanas pakalpojumus, sākot no 2016. gada katru gadu līdz 1. februārim būs jāiesniedz Valsts ieņēmumu dienestā informatīvā deklarāciju par fiziskās personas – Latvijas Republikas rezidenta – veiktajiem līzinga un/vai kredīta un ar to saistīto procentu maksājumiem, kuru summa mēnesī pārsniedz 360 euro vai šādu iemaksu kopsumma kalendārā gada laikā pārsniedz 4320 euro. Informatīvā deklarācija būs jāiesniedz arī kapitālsabiedrībām, ražotājiem, pārdevējiem, pakalpojuma sniedzējiem un komersantiem, kas sniedz līzinga un kreditēšanas pakalpojumus, izņemot kredītiestādes.

Jaunie noteikumi par nodokļu maksātāju un struktūrvienību reģistrāciju VID

Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk – VID) informē, ka 2016.gada 1.janvārī stāsies spēkā “Noteikumi par nodokļu maksātāju un nodokļu maksātāju struktūrvienību reģistrāciju Valsts ieņēmumu dienestā”, kas vērsti uz administratīvā sloga samazināšanu pēc būtības, bet vienlaikus paredz stingrāku regulējumu tajos reģistrācijas aspektos, kas saistīti ar dažādiem riskiem.